۱

دیشب توی قطار یه فیلم جالب گذاشته بودن که خب از نیمه فیلم رو دیدیم ولی کلیت فیلم از همونجا متوجه شدم..

توی این فیلم میاد تقابل دو نگاه به زندگی نشون میده که اولیش قالب اصلی زندگی هممونه، نگاه اولش نگاه کارمندیه، سر تایم بیدارشی سر تایم بخوابی استرس کار همه چی رو برنامه، همه برنامه ریزی ها بر اساس کار، بچم یه روز از درسش نیافته  درسخون باشه معدل اول باشه و....

و بعد نشون میداد چقدر این چهارچوبای الکی مارو از لذت زندگی محروم کرده! چقدر غرق زندگی منضبط کارمندی هستیم و از لذت و هیجان زندگی دوریم!

آخر فیلم یه دیالوگ قشنگ به این مضمون بود: همه ما وقتی جای هستیم که بهمون خوش میگذره و کنار عزیزانمون هستیم فکر میکنیم چیزی نیست و بازم تکرار میشه، درحالی که شاید اینبار آخرین بار باشه! من زنمو کنار این دریاچه از دست دادم و این آخرین باری بود که خوشحال بودم...

 

۲

روحیه ریسک پذیری خیلی خوبه، روحیه رها بودن این چندوقت تو زندگی و کارم به خصوص متوجه شدم چقدر به این روحیه لازم دارم و چقدر جاش خالیه! و خب میتونم بگم یکسال گذشته برای من تجربیات خیلی زیادی به ارمغان آورد.. برای خیلیاش چندروز اضطراب کشیدم دلپیچه داشتم، متاثر شدم، افسرده شدم و... ولی خب خوشبختانه قوی تر شدم یا به عبارتی پوستم کلفت تر شد😅😅

 

۳

حقیقتا ماه رمضان یک کانال ختم قرآن شرکت میکردیم با یک سری از دوستان، تصمیم گرفتیم این کار بصورت هفتگی ادامه بدیم.. البته جوری که اذیت نشیم و فشاری نباشه مثلا هرکسی به اندازه توان و وقتش از یک صفحه در هفته تا .... میتونه انتخاب کنه!

ولی خب تمرکز اصلی برنامه سالانه بر تفسیر قران که اونم بصورت هفتگی پارت پارت و حجم کم ارائه میشه که وقت دوستان نگیره و اگر دوست داشتن میتونن تبادل نظر کنن و حتی سوالاتشونو بپرسن تا از یک فرد خبره براشون بپرسیم.. خلاصه اگر کسی دوست داشت خصوصی پیام بده تا اضافه اش کنیم به طرح:)