خب خیلی وقته میخواهم از راز اون پست پرده برداری کنم و فرصت نمیشه 

اون پست از 5 سوال مختلف تشکیل شده بود که کم کم میزارم سوالات و جوابایی که جای تفکر داشت!ودو سوال اخر که خیلی از اقایون درست درمون جواب ندادن رو شاید از خانما بپرسم:دی اقایون تو مثال زدن افتضاحن تجربه شخصیه منه!اما توضیحات و مثالاشون انقدر قشنگ وکارشناسی بود که فکرشم نمیکردم!من نه تائید میکنم نه رد میکنم،درجایگاهی ام نیستم که نظر کسی رد کنم!ازشمام همینو میخوام که بخونید و احترام بزارید به دیدگاه بقیه.واگر بحث و نظریه در کمال ادب باشه

سوال اول

وقتی خانمی رو با پوشش بد میبینید چه حسی بهتون دست میده؟یک سری از چندتا ازدوستان پرسیدم که گفتن ناراحت میشن و یا حتی تصعیف روحیه میشن،


1در مرد این امر قوی تر هست

یعنی اگر یه زن شلوار کوتاه بپوشه و ساق پاش معلوم باشه
مرد فقط به دیدن ساق پا اکتفا نمیکنه و ذهنش تصویر سازی میکنه و تا بالای اندام زن را توی تخیلش میسازه
که این را روانشناسان هم تایید کردن
پس دیدن بد حجابی یه زن ممکنه برای من چیزای زیادی به همراه داشته باشه
مثل حسرت.. شهوت . و عادت به نگاه کردن به اندام زن

2 زن با پوشش بد یعنی چی؟ یعنی زنی که زیبایی هاشو به نمایش گذاشته؟!
 مردها (و کلا انسان ها) زیبایی رو دوست دارن و وقتی یک چیز زیبا میبینن میگن اوووف!
نا خودآگاه دلشون میخواد! حتی بچه مذهبی هام تو جمع هایی که راحتن یکیو میبینن که نمایشگاه زیبایی راه انداخته میگن استغفرالله چه .... دیدم که میگما من مراحل مختلفی تو زندگیم داشتم و با اقشار مختلفی سر و کله زدم!
البته یه تیپ هایی هست که مخصوص قشر های خاص هست... همان طور که یه پلیس یونیفرم داره یا یه دکتر روپوش، یک قشر خاصی از معذرت میخوام زنان بدکار هستند که یه پوشش خاص دارند (رنگ های خاص و ...) که این توی کشورهای دیگری هم هست و مخصوص ایران نیست!
نکته ی بحرانی ماجرا استفاده ی نادانسته از این پوشش ها توسط افراد معمولی و تبعات بدبخت کننده اون هست....
این تیپ های افراطی و خیلی زننده رو کلا هیچکی دوس نداره مگر اینکه بخوان سو استفاده کنن از اون شخص...

3در جواب سوالتونم پوشش بدنما ، تحریک کننده ،اگه بخوام صادقانه بگم حس مناسبی رو برای اقایون نمیاره و بالعکس...این ناخودگاه موجب میشه زن با بدن و اندامش به یه بچه یا جوون تو جامعه و خیابون ما معرفی بشه حتی...در صورتی که پوشش ازاد مناسب و فرهنگ سازی که بعدش میشه این مشکلات رو اصلا نداره.این از این

4

در این مورد باید بگویم به شخصه از چنین افرادی بدم میاد چون از اعتماد به نفس بالایی برخوردار نیستن و دچار کمبود های عاطفی و روانی و احساسی هستند که اگر اینطور نبود این وضع پوشش رو انتخاب نمیکرد. چون دختری که اعتماد به نفس داره و به این نکته ایمان داره که خدا من رو همون طور که آفریده زیبا هستم ،لازم نیست که 1000 قلم آرایش داشته باشه و هیچوقت به خاطر اینکه حس طرف مقابل رو با یک وضع پوشش بد برانگیخته کنه تا یه احترام کاذب بدست بیاره رو انتخاب نمیکنه.


5حس های مختلفی ولی بیشتر یه حس تاسف بهم دست میده که چرا خودش رو اینجوری داره به نمایش میگذاره و ارزون میفروشه...

6میبینم و حس خاصی ندارم

7وقتی میگین دید آقایون و حسشون خوب دوستان بنده وتقریبا اکثر مردان جامعه این پوشش بد رو دوست دارن و این حقیقته چون کلا جنس مذکر به جنس مونث جاذبه داره و این در اصل خلقت بشره.  اما من خودم همون طور که گفتم از این نوع پوشش بدم میاد و عمرا اگه بزارم همسرم با همچین ریختی بره بیرون.

8در رابطه با سوال اول وقتی با پوشش بد میبینم معمولا رو میگیرم و نگاه نمیکنم و ناراحت میشم از اینکه چرا کارهای اساسی و بزرگ برای فرهنگ سازی حجاب صورت نمیگیره و از طرفی هم از اون خانوم که چرا خودش پیگیر مسئله نیست . ( همین حس نسبت به مردهایی که به زن ها متلک میندازن هم دارم یه کمی هم بیشتر ) اما بعضی موقع ها هم بوده که بنا به هر دلیلی نگاه کردم بعضی مقع ها از سر کنجکاوی بعضی موقع ها هم برای لذت بردن 

9 بنده بشخصه خوشم نمیاد. دیدم جوانی نگاهش کج می شد به نقاطی که می بایست پوشش داده می شد و شنیده ام بانوی می گفت: بذار نگاه کنه که چشمش در بیاد...
هم کار آن جوان ایراد داشت هم حرف های آن زن.

10من بعنوان یه مردی متاهلِ مقید به خیلی چیزها، اول اینکه سعی میکنم صورتمو برگردونم. یا با اخم از کنارشون رد بشم.اما حسَم حسُ کنجکاویه.

11من تو سعادت آبادم و هر روز با خانمهایی که پوششون از نظر من بده سروکار دارم. قبلا خیلی جبهه میگرفتم و ناراحت بودم از اینکه دلم میخواد سیر سیر تماشا کنم ولی خودم نمیخوام نگاه کنم. یعنی توی بدحجاب لعنتی با هرمنطقی من رو میذاری توی یه چالش. هرچند بخضی از ایراد از منه ...اما خب، بیشتر که در محیط بودم درک کردم که این شکل از بی حجابی از هرکجا که اومده و با هر تفکری، الان دیگه جزیی از رفتار و فرهنگ طرف شده... طرف به نظر خودش اصلا مشکلی نداره، چرا ؟ چون مدام میره خارج و در یه فضای دیگه سیر و سیاحت میکنه...اینه که از اون جبهه گیری اولیه ام کم شده. 

12در جواب سوال یک باید بگم ما آقایون بنا به قریضه ی خدا دادی اگه خانومی تو خیابون با پوشش بدی ببینیم با توجه به اینکه یه چیزه غیر متعارف هست تو جامعه ی ما حتما نظرمون رو جلب خواهد کرد و اینکه جانماز آب بکشیم و بگیم نه من اینجوری نیستم و نگاه نمیکنم دور از واقعه ولی مطمئن باشین توی عرف جامعه ی ما هیچ پسری در وهله ی اول همچین دختری رو به عنوان شریک زندگیش نگاه نمیکنه و صرفا به عنوان یه چیز فان و گذری و شاید اگه بیشتر پیش بره به عنوان یه دوستی چند روزه و شاید هم به عنوان یه رفع نیاز بهش نگاه کنه
نمیدونم منظورتون از تضعیف روحیه چیه ولی این قریضه ی تا حدودی دست خود مرد نیست البته قابل کنترل هست

موافقید حجاب ازاد شه؟و حتی همسران اینده خودتون با هرپوششی که میخواد در جامعه حضور داشته باشه؟



1حقیقت امر اینه یه بار این بحث رو با رفقا تو دانشگاه داشتیم. یکی از بچه ها گفت که حجاب آزاد باشه مگه ما خروسیم که نگاهمون جنسی باشه.... هنوز چند دقیقه نگذشته بود که خانمی با پوششی که بدن نما بود گذشت. و همون دوستمون گفت عجب چی.......
در کل چون نیاز جنسی یک نیاز جسمی نیست و بیشتر جنبه روانی داره هیچ وقت سیر نمیشه انسان. که نمونه اش رو میشه کشور هلند مثال زد که آزاد ترین کشور در زمینه جنسی هست ولی بیشترین آمار تجاوز هم داره.
این هم بگم اگر آقایی تحت فشار جنسی باشه (که معمولا در پریود های زمانی برای آقایان اتفاق می افته) حتی به خانم های چادری هم نگاه جنسی خواهد داشت. ولی به طور حتم هر چه از پوشش کم بشه تحریک پذیری آقایان بیشتر میشه.

2 بیشتر به این قائلم که این اجباری که الان هست یعنی گشت ارشاد الان نباشه. خیر . من به عنوان یه فرد متاهل اجازه نمیدم که خانمم با هر پوششی در جامعه حضور پیدا کنه.

3در مورد مسئله اول باید بگم اندونزی کشوریه با ۹۸ درصد مسلمان اسلامشون هم واقعی تر از ماست ولی مگه بیحجاب ندارن ؟
فقط کسی کاری به کسی نداره ،حجاب داشتن بی عدالتی نیست این اجبار به حجاب بی عدالتیه چون طبق منشور سازمان ملل هر انسانی در مورد نوع پوشش مختاره

4سوال دوم من بشخصه با حجاب اجباری مخالفم و معتقدم هر انسانی حق داره نوع پوشش رو تو جامعه خودش تعیین کنه البته اگه همون جامعه هنجارهای خاص خودش رو داشته باشه کسی به خودش اجازه نمیده از حدود خودش تجاوز کنه چون میدونه جامعه اونو نخواهد پسندید
من چند سالی توی دوتا کشور اروپایی زندگی کردم و اینو به وضوح دیدم نوع پوشش مردم و اینکه چطوری تو جامعه ظاهر بشن رو هر کسی بنا به شخصیت خودش تشخیص میده و انتخاب میکنه و شما حتی میتونی از نوع پوشش اون شخص پی به روحیاتش ببری کلا نوع پوششون همون چند روز اول برام عجیب بود و چند روز که گذشت نه برام جلب توجه میکرد و نه ناراحتم میکرد و خیلی عادی شده بود برام متاسفانه خیلی وقتا تو ایران به علت نوع پوشش یکنواخت آدما شما خیلی وقتا نمیتونی پی به درون طرف یا روحیاتش ببری اینو هم اضافه کنم همه جای دنیا مردم یا با حجابن یا بی حجاب و متاسفانه تو ایرانه که ما بد حجاب داریم

5- موافقم با آزادی حجاب ؟ در واقع با اجبار حجاب موافق نیستم، چون نتیجه اش شد این عقده های بیرون ریخته شده، از یه قضیه عادی، بیماری درست شده.. در جواب قسمت دوم : فعلا که مجردم ولی اگه قصد متاهل شدن داشتم قطعا سراغ کسی نمیرم که حجاب رو دوست نداشته باشه... چون من میدونم حدی از پوشش کمال محسوب میشه و خودمم از نوع مردانه محجبه هستم!!! ... و قطعا از دخترهایی هم خوشم اومده که فقط به این دلیل که فرهنگشون حجاب رو چیزی اجباری ای میدونه و پسش میزنه، دیدم فیت من نیست با اینکه آدم سالم و درستیه از هر لحاظ.. آدم باید فیت خودشو پیدا کنه...نمیشه که کسی رو مجبور به داشتن حجاب کرد.میشه ها، ولی از یه جای دیگه میزنه بیرون ...گندش درمیاد بالاخره. 

6نچ. موافق نیستیم که آزاد بشه. خیر. اجازه نیست با هر پوششی در جامعه حاضر بشه.

7 کلا معنی حجاب آزادُ نمیفهمم. حکمی که خدا داده و ضرورت و واجبه. برخلاف دیدگاه خانمهایی که دعوت نشدند به این پست، و معتقدند حجاب اجباره، بنده از روی قرآن عرض میکنم که حجاب واجبه. و خیر. ابدا اجازه نمیدم همسر با هر پوششی که خواست بگرده. همسرم چادریه و باید بمونه. در غیر این صورت تمام معادلاتمون به هم میخوره و میتونه دیگه همسر من نباشه. قبلش باید مسیرش رو با من عوض کنه و بعد حجابشو.(به همین سر سختی) مردم ما آدمهایب زیاده خواهی هستند. امروز اگر بگن روسری بردار فردا به قول شما دامن رو میذارن بر چوب و پنجشنبه ی سفید راه میندازن. و همینطور کل هفته رو سفید میکنن تا "چیز"

8بحث حجاب وقتی میشه اگر کسی ندونه فکر میکنه یه عده مسلمونن اومدن قانون وضع کردن و دارن به یه عده غیر مسلمون زور میگن باید حجاب داشته باشید... اینجوری انگار غیر منطقیه! اما درصد غیر مسلمان های ایران چقدره؟!!
مسئله رو یه جور طرح میکنن که آدم گول بخوره
مسئله اینه همین بی حجاب ها هم مسلمانن هم میخوان نماز بخونن هم زیارت میرن و هم حجاب نداشته باشن!!!! یعنی دین رو نفهمیدن! فهم ما از دین رو هدف قرار دادن...
حتی چادر رو دارن استحاله میکنن نمونش امثال آناشید حسینی و کسای دیگه که به ظاهر چادری و محجبه ولی توی اینستاگرام مانور تجمل و جلب توجه راه انداختن!

9 درباره این بخش خیلی میشه حرف زد
چون همش فرهنگی نیست!
اگر حرکت علینژاد فمنیستی هست و دفاع از زن؟! چرا از زن های مسلمان اروپا دفاع نمیکنه؟؟؟! بگه اونجا آزاد اینجام آزاد؟!! سیاسی شده مسئله حجاب مثل خیلی گسل های فرهنگی-اجتماعی دیگه که دشمنا دست گذاشتن روش

10 در وضعیت فعلی که چند دهه چشمشون به حجاب عادت کرده و شخص بی حجابی رو اگر ببینن براشون تعجب آوره عملاً به هیجان می افتند. یک عده شاید برخورد بکنند و یک عده شاید تحریک بشن.

11
جامعه ما از ابتدا دارای حریم هایی بوده که از همون ابتدا مربوط به دین ما می‌شده و با برداشتن اونها اولین تلنگر مربوط به کمتر شدن اون حریم‌ها و خب همون دین میشه و برای همین به نوعی حاکم بودن ظاهری دین در جامعه کمرنگ میشه و خب این تو عرصه های دیگه هم به طبع میادجامعه ما الان تحت شدیدترین تهاجمات رسانه ای هستش و به دلیل فقر اقتصادی و بالا رفتن سن ازدواج، یه خشم جنسی فروخورده داره که با آزاد شدن حجاب به جامعه ای برای هوسرانی و رفع نیازهای فروخورده میشه

12در رابطه با آزاد بودن حجاب . اگه مبنای فقهی داشته باشه نه به هیچ عنوان اگه هم مبنای فقهی نداشته باشه باید بیشتر فکر و مطالعه کرد و به نظریه ی عقلانی بهتر رسید .
من حتی زمانی که هیچ مذهبی نبودم هم وقتی یک دختری رو خیلی دوست داشتم روی کارهاش حساس بودم و قطعا راضی نمیشدم بد بگرده 

13خب دیگه اون بدتر نمیشه، شما میخوای چی بشنوی؟ جامعه اونقدرها هم دور از ذهن نیست، شما خانواده و دوستان و نزدیکان خودت را ببین، آزاد باشن، چند درصد تغییر میکنن؟

14 آزاد نه ولی با برخوردهای تند گشت ارشادی موافق نیستم و باید فرهنگسازی و امر به معروف و نهی از منکر بیشتر حاکم باشه... خانمم هم همینطور...اجبارش نمیکنم فلان پوشش رو داشته باشه بلکه با محبت و...

15له، انتخاب پوشش انسان ها دست من نیست، اما نمیدونم چرا همه چیز را از حد رومیه روم یا زنگی زنگ میبینیم. مثلا خیلی از کشورها فکر میکنن ما با شتر سفر میکنیم یا منظورمون از حجاب برقه و روبنده و دستمال پیچ کردنه، یا بعضی از ما فکر میکنیم بی آزادی حجاب یعنی لخت بگردی!

16بله.صد در صد.  قبل از اینکه من یعنی نماینده مرد ها بخوام پاسخ بدم، باید بگم مسئله حجاب مربوط به حقوق زن هاست و اینکه هر زنی خودش مختاره فردای ازادی،چه نوع پوششی رو داشته باشه.حجاب یک مسله است که نیاز به مطالعه داره.اینکه از کجا اومده

17الآن با این وضع مملکت و فرهنگی که توش زندگی میکنیم بله من به شخصه موافقم ...

چون اگه حجاب آزاد بشه هر کس هر طور که راحته زندگی میکنه. کسی که به چادر و حجاب اسلامی اعتقاد نداره و پوشش خودشو رو یه محدودیت میدونه همون بهتر که هر جور راحته لباس بپوشه تا کسی که اعتقاد به اسلام و پوشش فاطمه و زهرا داره با کسی که اعتقاد به پوشش شکیرا و امثالهم داره قشنگ مشخص بشه. البته عکس این مطلب هم صادقه الآن در برخی ادارات و علی الخصوص در آموزش و پرورش چادر تقریبا میتونم بگم اجباریه. یعنی طرف مثلا مدیر و معاون یک مدرسه است با حچاب فاطمه تو مدرسه بچه ها رو از انواع و اقسام کارها منع میکنه اما خودش وقتی از مدرسه اومد بیرون و یا کلا بازنشسته شد چادر رو میزاره کنار و هر غلطی خواست میکنه و این به دین و اعتقادات اون دانش آموز بنده خدا یا دانشجو یا هرکسی که اونو میبینه لطمه میزنه. و این خیلی خیلی بده پس بهتره حجاب آزاد بشه.


18

دانشگاه که بودم یکبار این بحث اتفاق افتاد و یه مردی خیلی اصرار که حجاب ازاد بشه
گفتم میدونی اگر ازاد بشه ممکنه حتی دیگه خواهر خودت هم امنیت نداشته باشه و مردها عقده ای میشن
گفت اره میدونم اما وقتی ازاد بشه اولش مردا عقده ای میشن اما کم کم عادی میشه و دیگه مردا به اندام زنی نگاه نمیکنن چون چشمشون پر میشه
بهش گفتم اگر فکر میکنی برای مرد کم کم عادی میشه پس یه کاری کنیم 
خواهرت را بیار و همین ما پنج شش نفر
اگر تا اخر ِ ترم همین را تونستی سیر کنی من میام طرف تو
رنگش سرخ شد و بحث کمی بالا گرفت و در نهایت بی نتیجه تموم شد


نظرات بدون تائید نمایش داده میشوند ادب رعایت کنید