راستش دلم نمیخواست بگم ولی بهونه ای شد برا گفتن!

میدونید من توی زمینه های مختلفی فعالیت دارم و با آدمای مختلفیم سرو کار دارم..

 همه میدونن من بنظر خیلیا ادم آروم و کم حرفیم.. به حدی آروم بنظر میرسم

که آموزشگاه وقتی منو کلاسم شلوغیم و صدای تکرارمون آموزشگاه برمیداره هیچ کدوم از استادا باور نمیکنن من بوده باشم..دیدگاهی مخالف دیدگاهم بشنوم درگیر نمیشم با کسی چه بسا احترامم میزارم.مثل مسائلی چون حجاب که خیلی از دوستای صمیمیم اعتقادیم به حجاب ندارن ولی هیچوقت از کنار هم بودن معذب نشدیم! ترجیح دادن حداقل حالا که اینجوری ترلیت شدن از همنشینی با یه محجبه حس خوبی بگیرن

فضای آرایشگاه متفاوت تره،به عبارتی تنها ادم چادری منم!همه میدونن حتی مربی که رو تایم حساسم و کاری به کسی ندارم..کلاسامو منظم میرفتم..خب هرکی از خارج گود به من نگاه میکنه میگه خوش بحالش هر کلاسی میخواد میره تامینه!ولی ندیدید در عین آرومی چه وقت ها که بهم به چشم یه جاسوس نگاه کردن،یا چه رفتارای بدی توی جمع باهام شده که اگه یه دختر نازنازی بودم خیلی وقت پیشا باید جمع میکردم میرفتم تو خونه مینشستم!وچرا این رفتارا؟

چون چادری ام!

آموزشگاه دومیکه رفتم مسئولش از همون اول گیرای عجیبی بهم میداد برام واقعا عجیب بود چرا این همه گیر اگر بچه ها کوچکترین چغلی میکردن طلبکار من بود که مهربون باش این درحالی بودکه میدیدم بعضی استادا جلو چشم خودم چجوری با بچه ها برخورد میکردن و البته مورد حمایتن..ازینکه چرا چهار خطا کج و کوله ان..چرا کیفت این شکلی چرا اینجور مانتویی نمیپوشی..

چرا رنگت پریده!!!

مزحک ترین و مزخرف ترین گیرایی که واقعابه هرکسی برمیخوره و میزاره میره..و تمام مدت من سعی کردم با سیاست برخوردکنم و تمام مدت با لبخند..در عینی که میدونستم این گیرافقط برا منه!

توی دفتر نشسته بودیم که یکی آقایون بحث کشوند به ححاب..در کمال بیشعوری جلوی من محجبه هارو کوبوندن

و مسئول گفت من چادریارو قبول ندارم انقدر ازین چادریا میشناسم که شمارشوندست همه است!

عکس العمل من چی بود؟در کمال آرامش چاییمو خوردم و یه لبخند کج مسخره رو لبم بود گه کم از تمسخر هم برا اونا نداشت

خب مطمئن شدم که تمام دق و دلی این خانم با من بخاطر چادرم بوده!

شما شاید تجربه نکرده باشید ولی من در زمینه های مختلف تجربه کردم و دیدم خیلیا حاضرن هرکاری بکنن چادریا به جایی نرسن!خیلی وقتا توی کلاسای مربی گری یا باشگاه وقتی لباس میپوشم بعد ورزش میآمدم برق تعجب تو چشم خیلی از آدمایی که چند دقیقه پیش باهام میگفتن میخندیدن دیدم..انگار حتی اوناییم که مشکلی ندارن از دیدن یه ادم چادری توی چنین موقعیتایی تعجب میکنن!

من خیلی ادم خاص و مذهبی نیستم.توی یه خانواده آنچنان مذهبی هم نبودم،تقریبا تمام عروسیای اقوام پدریم توی باغ مختلطه و یا اولشم نباشه کسی از دامادرو نمیگیره به جز منو مادرم و یکی دوتا از عمه هام،البته که من بابت حجاب هم هیچوقت مجبور نبودم

اما بزارید از یه سری تبعیض های مهم تر بگم که درمورد خانماست!

اگر یه دختر و پسر باهم در ارتباط باشن، به قصد ازدواج میدونید کی بد میشه؟دختر!حتی اگه اصرار و تلاش فراوان از طرف پسر بوده تا دختر بهش جواب داده،از نگاه همه دختر نشسته زیر پای اون پسر..

نگید نشنیدید!تو جامعه ما تابوی هر رابطه ای دختره!رابطه از هر مدلش که باشه اونی که وجهش بدمیشه دختره!

جامعه ما متاسفانه هنوزم یه سری محدودیت ها داره! میشناسم دخترانی که پدرشون بهشون اجازه تحصیلات دانشگاهی نداده درحالی که برادراشون تحصیلات ارشد داره!

دخترایی که حق کارکردن ندارن،حق تنها بیرون رفتن ندارن!

دختر از خانواده های خیلی معقول و تحصیل کرده ای حتی که خانوادشون ازشون خواسته خودشونودرست کنن که به چشم بیانتا نگاهشون کنن که شاید بپسندن؟(چقدر تلخ!)

حتی خواستگاریامون..

دلم میخواد از مادر یکی ازین پسرا که رفتارای چنین زشتی دارن بپرسم اخه لعنتی تو مگه خودت زن نیستی؟؟

حتی دلم نمیخواد درمورد این قضیه حرف بزنم که حرف بسیاره

اینی که میخوام بگم دیدگاهشو در خانواده خودمم دیدم!

مشکلتون با سرکار رفتن خانما چیه؟

که میگین کاش زنارو از کار بیرون میکردن این جوونای بیکار میبردن سر کار؟

مگه نه اینکه ظرفیت این جوونای بیکار که میگید بیشتر از خانماست،مگه سهمیشون بیشتر نیست؟مگه با همه اینا باز یه خانم توی رقابت برنده میشه و داره زحمت میکشه میشه بد؟

من بار ها سر همین حرف تو فامیل بحثمون شده میگم چطور شد فلان دختر از یه خانواده فقیر تر تونست بره تهران دانشگاه بهشتی درس بخونه پول دربیاره دست و بال فلانیارو بسته بودن که دیپلمشونم به زور گرفتن؟

راستی چرا توی آگهی های کار خانم خوش پوش و مرتب معنیش خانمیه که خودش یه پا دکور و ویترینه برا بقیه؟

چی توی مردای ما بوده که خانما توی مطبای زیبایی صف کشیدن؟ چه فرهنگ غلطی باعث شده دخترای ما هزار آشغال به خودشون بزنن که یه جور دیگه باشن؟چرا یه زن باید به هرقیمتی فکر این کارای زیبایی باشه که چی؟ چرا هیچ زنی این حس از شوهرش نگرفته همونجوری که هست دوست داشتنیه و نباید بترسه؟