خب میخوام از 4 سال تجربه دانشگاه بهتون بگم که مثل برق و باد گذشت! و درسایی که ازش گرفتم برای باقی زندگیم

 

 

روی کمک کسی حساب نکنید

شاید باورتون نشه بعضی آدما هرچی بزرگ تر که میشن خاله زنک تر میشن!

یه بوته رو درنظر بگیرید این هرچی بزرگ تر میشه ضخیم تره و محکم تر میشه!

حسادت بخل غیبت زیرآب زدن رفتار هایی که دوز پایینش بین بچه مهد کودکی هاست با بزرگ شدن این بوته تبدیل به یه کنده بزرگ میشه

درکل سعی کنید روی پای خودتون وایسید که محتاج خاله زنک ها نشید چون اونا یا انجام نمیدن یا دقیقه نود انجام میدن که به کارتون نمیاد

 

روی حرف کسی حساب نکنید توی مسائل مهم

برای یه مسابقه مهم توی دانشگاه از یکی از بچه ها یه حرفی خواستم و اوکی داد 

مسابقه با حضور تقریبا تمام دانشگاه و مجازی بود

دقیقا به محض شروع شدن مسابقه و ارسال فایل من. اومدم سراغ گوشیم و دیدم گوشیمو ترکونده که چرا همچین کردی 

دردسرتون ندادم با کلی پیام از مسئولش خواهش کردم منو حذف کنه و مهم نیست که کلی امتیاز گرفتم و همه اش میپره

 

هیچوقت برای انجام کاری منتظر کسی نباشید

من با یه ترم مرخصی هفت ترم درسمو تموم کردم همراه با این چهارسال چندتا مدرک گرفتم تدریس رو هم شروع کردم و همه همه اینارو مدیون تنها بودنم هستم گاهی میشد بدو میرفتم دانشگاه بدون ماشین با کلی وسیله بین دانشگاه بدو میرفتم آرایشگاه آن تایم سر کلاس بودم و بهتر از همه کارمو انجام میدادم بدو بدو برمیگشتم دانشگاه کلاس بعد هم میرفتم خونه و اماده باشگاه میشدم و کافی بود فقط یه دوست داشته باشم برای این کارا!همش تعطیل میشد و جاشوکسالت میگرفت!

اینو جدی میگم هیچوقت تنهاییتونو برای اینکارا با کسی شریک نشیدوگرنه فاتحه اش خونده است!

 

 

هرچی سرتون شلوغ تر باشه بازدهیتون بیشتره

تصور غلط همه اینه شلوغی و زیاد بودن کارا باعث کم آوردن وقته.. 

من قبل کرونا با انجام کار های مختلف و دوندگی بسیار به نحو احسن تایم بازدهی بیشتری به من بعد کرونا داره که یکی ازون کارارو درست انجام نمیده

تنها نکته مهمش اینه فضا جوری باشه که برنامه اتون درست پیش بره و کسی بهمتون نریزه اون موقع همه چی فاجعه میشه

 

مسئولیت کار وبرنامه هاتون رو دست احدی ندید!

دوتا ضربه بزرگ ازدوتا از مظلوم ترین و درس خون ترین و به اصطلاح آدم ترین بچه های دانشگاه خوردم اونم فقط فقط برای این بود کاری که مربوط به من بود رو روی حرف و تصمیم اونا تغییر دادم

هیچوقت به احدی این اجازه رو ندید چون بعد گند زدن به موقعیتتون نمیتونید طلبکار کسی جز خودتون باشید