من بنا به شرایط کارم و ارتباطم با خانوم ها صحبت و درد ودل های زیادی میشنوم..

یعنی به واسطه کارم اون تایمی که مشتری پیشمه برای اینکه کلافه نشه حرف میزنه باهام غالبا..

می‌خوام بگم طی این سه سال  درد ودل خانوم ها و دل شکستگی و گلایشون از همسراشون توی سه حوزه خلاصه میشه که به ترتیب اولویت میگم!

 

تشکر نکردن و نادیده گرفتن زحمت هاشون..

کمتر خانومی دیدم که ازین موضوع دلگیر نباشه... خیلی هاشون میگن ما قید کمک هم زدیم فقط دلمون خوشه به قدر دانی به یه عزیزم میدونم چقدر زحمت کشیدی،

غالبا چی میگن میگن انقدر ساله با شوهرمون زندگی کردیم با همه چیش ساختیم ولی هنوز فکر میکنه اگر یه دستت درد نکنه بگه من پررو میشم!

یا خانم های شاغلی که میگن خسته از سرکار میایم و آشپزی و کار خونه و... ولی دریغ از یه تشکر کلامی دریغ ازینکه متوجه خستگیمون بشن.. وقتیم میگی بابا منم سرکار بودم میگن تو خانم خونه ای فرق داری! یا مثلا چی کار کردی مگه؟

یه دیالوگی بود میگفت:زن جماعت خر دو کلوم عاشقانه است و مردا ازون خر تر که اون دو کلومم نمیگن!

 

عدم همدلی و همراهی

چقدر خانمایی دیدم که زیر بار فشارهای زندگی فرسوده شدن.. خانومی که سرکاره خرید خونه میکنه بچه داری میکنه کار خونه میکنه بچه هارو کلاس میبره و میاره و نه تنها کسی تو خونه چه از بچه و همسر ملاحظه نمیکنه و  نه تنها کمک این بنده خدا نیست که حداقل کارهای شخصی خودشو هم انجام نمیده..

و تا چیزی میگه میگه من سرکار بودم من خستم، و حتی شاکی میشن که چرا به من گفتی یه لباس جمع کن. یا امروز تو بچه هارو بیار

و شاید باورتون نشه احترام گذاشتن به مادر و کمک کردن به مادر رو بچه ها از پدر یاد میگیرن! و ااین یادگیری اگر پسر باشه بعدا در ارتباط با همسرش و اگر دختر باشه در ارزشی که برای زنیت خودش تو ذهنش داره تاثیر مستقیم داره

 

عدم تطابق و پذیرش

اینو غالبا خانوما در ارتباط با خانواده همسر یا تربیت بچه هاشون دارن.. اونجایی که پدر عادت های درونی و اخلاق های درونی‌ اشتباه خودشو در تربیت بچه پیاده میکنه و یا نمیپذیره اشتباه میکنه و یا اگرم بپذیره توجیه میاره و اصلاح نمیشه.. یا در ارتباط با خانواده ها حریم شخصی زندگیشونو نمیتونن رعایت کنن.. خیلی ازین موارد میشه آموزش دید میشه با چند جلسه مشاوره برطرف کرد ولی آقایون میگن:من پول بدم به من بگن این کارو نکن؟من خودم یه پا مشاورم! من به این چسزا اعتقاد ندارم، تو رفتی مثلا چی شد؟ و یا دست به تحقیر مشاوره رفتن خانوم میزنن که تو مثلا چی شدی؟